Optymalizacja procesów to kwintesencja naszego doradztwa w tym obszarze. Łączymy nasze doświadczenie metodyczne z wiedzą klienta i wspólnie możemy osiągnąć zdumiewające rezultaty.
Przykładowe wyzwania stojące przed naszymi klientami:
- Realizacja zadań zajmuje zbyt dużo czasu
- Jakość produktów nie spełnia oczekiwanych wymagań
- Pojawiają się błędy oraz opóźnienia w obsłudze klienta
- Pracownicy poświęcają dużo czasu na poprawianie, wyjaśnianie lub uzupełnianie pracy wykonywanej przez inne działy
- Procesy w firmie realizowane są przez wiele lat w ten sam sposób – nie były odświeżane mimo zmian w otoczeniu rynkowym i w samej firmie
Zadanie Processum:
Processum pomaga firmom w planowaniu optymalnych ścieżek realizacji zadań. Optymalizacja procesów może mieć różną formę: od kilkudniowych warsztatów poświęconych usprawnieniu jednego, wybranego procesu, aż po kilkumiesięczne programy kompleksowego podnoszenia efektywności całego obszaru funkcjonalnego firmy. Główne zagadnienia, w których doradzamy naszym klientom to:
- pomoc w identyfikacji i eliminacji działań, które nie przynoszą wartości w procesie
- skracanie czasu realizacji procesów
- poprawienie jakości obsługi klientów
- poprawa komunikacji pomiędzy uczestnikami procesu
- standaryzowanie pracy
- określanie właściwych mierników efektywności
Korzyści dla firmy:
Optymalne procesy to ważny element przewagi konkurencyjnej. Co ważne – trudny do szybkiego skopiowania przez konkurencję. Firma, która potrafi zarządzać procesami…
- …optymalnie wykorzystuje swoje zasoby
- …koncentruje się na sprawności i jakości obsługi klienta
- …posiada narzędzia do stałego monitoringu jakości produktów i usług
- …wykorzystuje potencjał pracowników do doskonalenia procesów.