Stworzenie dobrego opisu stanowiska wydaje się stosunkowo łatwe, ale z Processum będzie jeszcze łatwiejsze. Proponujemy proste i czytelne wzorce opisów stanowisk. Przede wszystkim jednak dbamy o to, żeby opisy stanowisk były spójne ze strukturą organizacyjną i procesami. A to już wyższa szkoła jazdy.
Przykładowe wyzwania stojące przed naszymi klientami:
- Organizacja posiada opisy stanowisk, ale są one niekompletne i nieaktualne
- Opisy stanowisk są obszerne i/lub nieczytelne – nie są więc narzędziem pomocnym w zarządzaniu pracownikami; wymagają uproszczenia i odświeżenia
- W organizacji nie ma opisów stanowisk z prawdziwego zdarzenia; jedyne zapisy znaleźć można w umowach o pracę, ale taka dokumentacja nie wystarcza do uporządkowania podziału obowiązków w firmie
- Ze względu na istotne zmiany organizacyjne (fuzja lub przejęcie innej spółki, zmiana struktury, zmiana w przebiegu procesów) należy gruntownie zaktualizować opisy stanowisk
Zadanie Processum:
Processum przygotowuje dla swoich klientów opisy stanowisk. Tworzona przez nas dokumentacja ma zwięzłą, czytelną i przejrzystą formę – jest przydatnym narzędziem zarządczym nie tylko dla działów personalnych, ale i dla menedżerów kierujących zespołami.
Korzyści dla firmy:
Zlecenie opracowania opisów stanowisk doświadczonym konsultantom:
- pozwala zaoszczędzić czas działów personalnych i menedżerów – mogą go oni przeznaczyć na istotne zadania operacyjne
- gwarantuje spójność dokumentacji w całej firmie
- umożliwia skorzystanie z wiedzy konsultantów na temat rynkowych dobrych praktyk stosowanych w tym obszarze.