Badamy sprawność kanałów wewnętrznej komunikacji w firmie. Naszym celem jest wskazanie metod ich usprawnienia. Im lepszy przepływ informacji w strukturach firmy, tym bardziej organizacja funkcjonuje jako spójna całość. Bez efektywnej komunikacji trudno skutecznie zarządzać jakąkolwiek organizacją.
Przykładowe wyzwania stojące przed naszymi klientami:
Większość pracowników, z którymi rozmawiamy przy okazji projektów optymalizacyjnych, skarży się na niedostateczną komunikację w swoich firmach. Co ciekawe, problem ten dotyka nie tylko dużych i rozbudowanych organizacji, ale także całkiem niewielkich przedsiębiorstw. Najwyraźniej jest to bolączka dość powszechna. Najczęstsze problemy z komunikacją wewnętrzną są następujące:
- słaby przepływ informacji przez szczeble struktury organizacyjnej: komunikaty od zarządu nie docierają do pracowników, a informacja zwrotna od pracowników nie trafia do zarządu
- niedostatek wiedzy na temat misji, wizji i celów strategicznych firmy
- dublowanie pracy – działom brak informacji o tym, że gdzieś w firmie podobne działania są realizowane
- niepotrzebna praca – działy podejmują wzajemnie sprzeczne ze sobą inicjatywy, nie wiedząc o nich nawzajem
Zadanie Processum:
Processum prowadzi analizę kultury komunikacyjnej oraz efektywności komunikacji w organizacji.
Badamy m.in.:
- jakie informacje, od kogo i jakimi kanałami docierają do pracowników z poszczególnych szczebli struktury organizacyjnej
- jakie informacje i w jaki sposób trafiają do kierownictwa
- jakie kanały i metody komunikacji stosowane są w firmie i jaka jest ich skuteczność
- jakich informacji brakuje kierownictwu a jakich pracownikom
- które komunikaty są zbędne, tworzą jedynie szum informacyjny i można by je ograniczyć
Korzyści dla firmy:
- Uzyskanie obiektywnej analizy ścieżek komunikacji
- Zdiagnozowanie obszarów wymagających poprawy
- Opracowanie szczegółowego planu poprawy komunikacji w firmie