Michael Hammer – czołowy promotor idei zarządzania procesowego – sformułował przed laty koncepcję dojrzałości procesowej organizacji. Korzystając z tego modelu dokonujemy analizy, w jakich obszarach firma powinna się doskonalić, aby wejść na kolejny poziom doskonałości w zarządzaniu procesami.
Przykładowe wyzwania stojące przed naszymi klientami:
Firma zdaje się zarządzać procesami, ale napotyka na trudności. Zarząd chce zweryfikować, w jakim stopniu realizowane są najważniejsze założenia tej koncepcji i co należałoby udoskonalić, by zarządzanie procesami było jeszcze skuteczniejsze. Oto przykładowe pytania, które zwykle mogą się pojawić:
- Czy właściciele procesów faktycznie mają wpływ na kształt całego procesu?
- Czy kierownicy liniowi dogadują się należycie z właścicielami procesów?
- Czy procesy podlegają ciągłej optymalizacji?
- Czy komunikacja w ramach poszczególnych procesów oraz między procesami działa należycie?
- Czy procesy pokrywają wszystkie obszary kluczowe dla działania firmy?
Zadanie Processum:
Badanie dojrzałości procesowej prowadzone przez Processum odpowiada na zadane wyżej pytania. Każdorazowo Processum dostosowuje analizowane wymiary do realiów danej organizacji. Produktem projektu jest raport prezentowany kierownictwu. Projekt kończy się warsztatem, w trakcie którego omawiane są wyniki badania, a także ustalany jest harmonogram prac nad doskonaleniem najsłabszych obszarów w zarządzaniu procesami.
Korzyści dla firmy:
- Obiektywna i rzetelna ocena funkcjonowania modelu zarządzania procesami w firmie
- Identyfikacja obszarów, których poprawa i rozwój są kluczowe dla podniesienia efektywności działania firmy
- Określenie planu rozwoju organizacji